Нові рішення на зустрічі Комітету з інтерпретацій МСФЗ (30 листопада-1 грудня 2021)

Професійні новини / Усі новини

Нові рішення на зустрічі Комітету з інтерпретацій МСФЗ (30 листопада-1 грудня 2021)

З 30 листопада по 1 грудня 2021 року на черговій зустрічі Комітету з інтерпретацій МСФЗ, який дає тлумачення непростим ситуаціям із застосуванням чинних принципів МСФЗ, обговорювалися такі питання:
• Проблема принципала-агента при перепродажі програмного забезпечення та обліку таких транзакцій згідно IFRS 15 “Виручка за договорами з покупцями”;
• Економічні вигоди від використання вітрових електростанцій у контексті застосування IFRS 16 “Оренда”;
• Державне регулювання у разі порушення квот викидів (облік умовних зобов’язань за IAS 37 “Резерви, умовні зобов’язання та умовні активи)”.


При перепродажі програмного забезпечення та обліку таких транзакцій згідно IFRS 15 ключове питання полягає в тому, чи є сторона, що продає, принципалом або агентом. Як розрізняти принципалів та агентів докладно викладено в параграфах В34-38 IFRS 15. Якщо організація контролює товари або послуги, то вона є принципалом, про що йдеться у параграфі В35, якщо ні, то організація є агентом (В36). Якщо принципів IFRS 15 недостатньо для того, щоб однозначно віднести себе до принципалів або агентів, необхідно дивитися на ознаки, викладені в параграфі В37, і на їх основі дати відповідь на питання, чи отримує сторона, що перепродає, контроль над ліцензіями на програмне забезпечення від виробника, до того як вони будуть передані клієнту.

Як вважає Комітет з інтерпретації, кінцевий висновок щодо того, ким саме вважати сторону, що перепродає (принципалом чи агентом), залежатиме від унікальних фактів та обставин, у тому числі специфічних умов чинних угод. Стороні, що перепродає, доведеться використовувати тут професійне судження, у тому числі спираючись на описані в параграфі В37 ознаки та їх актуальність з огляду на обставини.
Комітет з інтерпретації розглянув відгуки щодо застосування параграфа В9(а) IFRS 16 у випадку з вітряними електростанціями. Рішення про право клієнта практично на всі економічні вигоди в даному випадку остаточне і передано на розгляд Раді МСФЗ, яка згідно з внутрішнім регламентом формально розгляне його на найближчому засіданні і додасть до загальної збірки прийнятих IFRIC рішень.

Ще одна ситуація, що надійшла на розгляд до Комітету, є дуже специфічною. Мова йде про заходи державного впливу на автовиробників, які прагнуть (або, навпаки, не прагнуть) до зниження вуглецевих викидів. Це питання регулюється шляхом присудження компаніям спеціальних позитивних чи негативних “кредитів”.

Вимоги держрегулювання можуть обумовлювати для автовиробників обов’язок усунення порушень або шляхом грошової оплати нарахованих негативних кредитів за перевищення обсягу викидів, або шляхом самостійного генерування позитивних кредитів, якщо вироблені автомобілі мають значно нижчі обсяги вуглецевих викидів.
Якщо автовиробник не може погасити отримані негативні кредити за перевищення встановлених лімітів за викидами, на них можуть бути накладені економічні санкції. Але постає питання в тому, як враховувати такі умовні зобов’язання відповідно до вимог IAS 37. Комітет попередньо вирішив не брати новий проект у свою роботу на цю вузькоспеціалізовану тему, але, зможе розширити її завдяки вибору альтернативних формулювань на одному з наступних засідань.

Якщо у вас є запитання з практики МСФЗ – завітайте до нашого маркету вебінарів  або зверніться за консультацією.

Залиште Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Список побажань 0
Відкрити сторінку Продовжити покупки