МСФЗ 6 «Розвідка та оцінка запасів корисних копалин»: чи очікувати змін видобувній галузі

Професійні новини / Усі новини

МСФЗ 6 «Розвідка та оцінка запасів корисних копалин»: чи очікувати змін видобувній галузі

Немає нічого більш постійного, ніж тимчасове … Черговий раз маємо підтвердження цієї поширеної тези. І мова йде про МСФЗ 6 «Розвідка та оцінка запасів корисних копалин». Цей стандарт є галузевим і досить обмеженим, оскільки регулює не всі особливості обліку видобувної галузі, а застосовується лише до видатків на розвідку та оцінку і не розглядає інші аспекти обліку компаніями, які займаються розвідкою та оцінкою запасів корисних копалин.

Первісно, на момент прийняття (2004 рік) МСФЗ 6 очікувалося, що цей стандарт буде тимчасовим рішенням до того часу, поки Рада МСФЗ не прийме окремий стандарт щодо видобувної галузі. Навіть в 2010 році було розпочато публічні обговорення щодо нового стандарту для видобувної галузі. Однак, у вересні 2021 року Рада з МСФЗ вирішила скасувати статус тимчасовості МСФЗ 6 і спрямувати свої зусилля на дослідження вимог щодо розкриття інформації видобувними компаніями.

До речі, Рада з МСФЗ вважає усталені практики капіталізації витрат достатньо прийнятними, а те, що такі практики різняться і заважають порівнянності компаній, розглядається як унікальність кожної видобувної компанії. Інвестори не висловлюють в цій ситуації особливого занепокоєння. Тому будь-які зміни до МСФЗ 6 в частині капіталізації витрат на розвідку і оцінку або інші новації могли б завдати шкоди та вимагати додаткових витрат на зміни облікових політик і практик. Тут потрібно зважити «витрати-вигоди» і висновок як раз не на користь витрат оскільки немає впевненості, що вигоди їх перевищать у майбутньому, навпаки, впровадження змін вимагатиме ще й додаткових змін. В даному випадку проситься ще одна поширена фраза – «не робіть мені краще, залиште як добре».

На які удосконалення МСФЗ 6 готова піти Рада з МСФЗ? Очікувалось, що це будуть додаткові вимоги щодо розкриття інформації про запаси («reserves»)  і ресурси («resources»), яка дуже цікавить стейкхолдерів і дозволяє використовувати ці дані для оцінки бізнесу в цілому. Різниця між запасами і ресурсами і тому, що запаси – це вже визначені за кількістю обсяги очікуваного видобутку, а ресурси – це поки що орієнтовні дані про розвідані обсяги. Тобто спочатку визначається ресурс, а потім вже запас. Наскільки ці розкриття можуть регулюватися МСФЗ 6, теж під питанням. Адже, МСФЗ 6 застосовується до моменту, коли доведена технічна можливість та комерційна доцільність видобутку розвіданих корисних копалин. Тому Рада з МСФЗ прийняла рішення не розробляти додаткові вимоги щодо розкриття цієї інформації.

В цілому рішення відбиває одну з глобальних ідей – мінімум галузевих особливостей в МСФЗ, а всі унікальності – в Примітки. Дослідження тривають і ми будемо і надалі знайомити вас з ними. 

Хотіли би дізнатися більше про практику застосування МСФЗ, завітайте до нашого маркету вебінарів

Залиште Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.